La Residència i Centre de Dia Gavà Concòrdia de Gavà celebra el seu 19è aniversari

Aquest passat mes de juny ha estat un temps de celebració per la Residència i Centre de Dia Gavà Concòrdia, situada al barri del mateix nom en ple centre de la ciutat de Gavà. El centre ha celebrat el dinovè aniversari amb diversos actes que han coincidit amb la setmana de les revetlles i el solstici d’estiu i on han col·laborat usuaris, famílies i professionals. Alguns d’aquests actes han comptat també amb la presència de diverses entitats i institucions de la ciutat.

L’alcaldessa de Gavà visita el centre

Aquesta celebració s’ha pogut fer amb portes obertes i ha comptat amb la companyia de familiars, amics i autoritats locals que s’han sumat a persones residents i professionals durant les diverses activitats entre les quals destaquen l’actuació del grup local d’havaneres Gats Vells i la celebració del centenari de dues persones residents.

Precisament, el dijous dia 23, abans de la revetlla, es van poder celebrar els aniversaris de les dues persones residents que han fet un segle de vida. Els homenatjats van ser la Sra. Ramona Queralt (que ja té cent un anys, però que no ho va poder celebrar l’any passat a causa de la pandèmia) i el Sr. Ramon Sellarés que els ha complert aquest mes de maig. La celebració es va preparar des del centre amb l’entrega d’un diploma i diversos obsequis (un penjoll commemoratiu, una capsa de bombons) i per part de l’Ajuntament de Gavà es va fer l’entrega d’uns rams de flors que la mateixa alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, va entregar en persona a les dues persones residents que es van mostrar molt emocionats i contents pels regals i la celebració. Gemma Badia, que encara no havia tingut ocasió de visitar el centre, va poder conèixer també les instal·lacions i els professionals que integren l’equip de la residència.

Dinou anys donant suport al Projecte de Vida de les persones grans

Des de 2003 el centre, que compta amb 93 places de residència i 32 de centre de dia, ofereix un lloc d’assistència i convivència a les persones amb un grau de dependència que dificulta la seva autonomia i permanència total o parcial a casa. Segons Isabel Gavilán, directora: “durant aquests dinou anys hem consolidat un model d’assistència enfocat en l’Atenció Centrada en la Persona i una xarxa de relacions amb institucions i entitats de la ciutat, que ens permet ser un centre obert a l’entorn i dinàmic. Realitzem nombroses activitats amb entitats socials i culturals de Gavà i, de fet, el mateix centre es coneix com “La Concòrdia” un detall que ens defineix i dona una idea de la nostra integració a la ciutat. La veritat és que el millor regal, sens dubte, que hem pogut tenir ha estat poder tornar a ser un centre obert per gaudir d’aquesta celebració, tant amb famílies com amics, entitats locals i autoritats que ens han acompanyat durant els actes per primer cop des de la pandèmia”.