Participem a un estudi sobre el mètode de validació en la motivació de professionals al sector assistencial

El passat desembre es va publicar l’estudi “Eficàcia del mètode de validació en la satisfacció i la motivació de professionals en el sector assistencial” (Effectiveness of the Validation Method in Work Satisfaction and Motivation of Nursing Home Care Professionals). Un dels professionals de Fundació Vella Terra, Àngel Acevedo, va prendre part en l’el·laboració d’aquesta investigació. En primer lloc l’objectiu de l’estudi és valorar l’efecte de l’ implementació de la validació en els equips de treball de les Residencies de Gent Gran. I en segon lloc, presenta la hipòtesis de que afavorirà (entre d’altres coses) una reducció del risc de l’impacte negatiu (estrès, insatisfacció) que les dificultats del dia a dia al centre poden generar en el personal assistencial.

RESIDÈNCIES DE GENT GRAN I BENESTAR

La missió principal a les residències de gent gran és garantir la qualitat de vida i el benestar de les persones que hi viuen. Entre d’altres eines, això s’aconsegueix a través de la facilitació, desenvolupament i execució dels respectius Projectes de Vida. En aquest sentit, diàriament sorgeixen diferents reptes als que els equips professional del centre han de fer front.
Un d’aquests reptes és mantenir canals de comunicació efectius per identificar les necessitats i emocions de les persones grans amb deteriorament cognitiu/demència. Per exemple, aquesta dificultat pot generar estrès, incomoditat i insatisfacció laboral, produint un impacte negatiu en la missió principal.

LA VALIDACIÓ
La Validació, creada al 1960 per Naomi Feil, és un mètode de comunicació específic que busca construir un pont cap a la realitat interna de la persona. Tot des de una actitud empàtica i fent servir l’observació i les tècniques verbals.Com a expert en “Validació” i amb la col·laboració de Fundació Vella Terra, Àngel Acevedo ha participat en l’anàlisi i avaluació d’altres estudis existents i bibliografia prèvia. Paral·lelament, s’ha iniciat un projecte d’implementació del mètode dins de l’organització. Actualment aquest projecte continua creixent, amb indicadors que senyalen un efecte positiu, tant en el dia a dia dels treballadors, com en la qualitat de vida de les persones residents.

En conclusió, segons Àngel Acevedo “aquest estudi ens ajuda i demostra la importància de continuar avançant, tant en la implantació de la validació als centres com en la investigació dels seus efectes positius. Tot amb l’objectiu de convertir-la en una eina d’ús predominant i habitual en el nostre dia a dia”.

Podeu consultar l’estudi complet a:

ESTUDI “Eficàcia del mètode de validació en la satisfacció i la motivació de professionals en el sector assistencial”