INICIATIVA MUSICAL I SOLIDÀRIA A SABADELL PER MAS SAURÓ

El passat dissabte 7 d’octubre va tenir lloc un concert benèfic a l’Espai Àgora de Sabadell. Roger Padrós, Júlia Albà i Judit Jacquet van oferir un recital musical amb l’objectiu de recaptar fons que han destinat a la Residència Mas Sauró de persones amb diversitat funcional intel·lectual i trastorns de conducta. En l’acte es va presentar el centre a través d’un vídeo i les persones assistents van poder gaudir del concert que enllaça amb altres activitats com una sessió de màgia amb el mag Daniel Espin. Emma Figueras, motor de la iniciativa, ens explica com va sorgir la idea, quina és la seva relació amb la música i com s’ha desenvolupat aquest projecte solidari.

· Emma, com va sorgir la idea de fer un concert solidari?

Doncs la meva passió és la música, m’agrada molt la música en directe, els concerts i vaig pensar unir dos conceptes, per un costat la música i per l’altre ajudar a persones que ho necessitin. Des de petita he vist que la meva mare treballa en el món de les persones amb discapacitat i jo he participat en activitats, jornades… com a voluntària. Sé que les persones amb discapacitat disposen de pocs diners i que al ser joves també els hi agrada la música però no hi poden accedir pel cost de les entrades, pel fet que han d’anar acompanyades etc. Vaig pensar que si podia organitzar un concert solidari i recollir diners podria donar-los perquè aquestes persones poguessin gaudir de la música, d’un concert o alguna activitat cultural.

· Com heu organitzat el concert? I les activitats relacionades?

L’objectiu va ser organitzar dos actes culturals i benèfics, un concert de música i una sessió de màgia.

En el concert que va comptar amb més de 40 persones assistents, hi participaven 3 cantants: Roger Padros, Júlia Alba i Judit Jacquet. Cada un d’ells disposava de 30 minuts per cantar les seves peces. Vam començar el concert amb un vídeo presentació de Mas Sauró perquè la gent conegués el centre i a on van destinats els diners i després es va fer una petita presentació de cada músic per continuar amb el concert. En finalitzar es va entregar un petit detall i van fer els agraïments a tots els participants en l’acte.

D’altra banda, aquesta activitat va enllaçar amb l’organització d’una sessió de màgia a la qual van assistir unes 185 persones a l’escola on estudio, per sensibilitzar als nens més petits de les necessitats que tenen les persones amb discapacitat. El funcionament era similar, vídeo de presentació, sessió de màgia amb el mag Daniel Espín i cloenda amb agraïments.

· Com resumiu l’experiència: la preparació i el directe?

Molt esgotadora! Va ser molt complicat trobar artistes que volguessin participar de forma altruista, la gent comentava que el projecte era molt interessant, però la majoria refusava participar-hi sense cobrar res. He d’agrair molt la implicació del Roger, la Judit, la Júlia i el Daniel, ja que sense ells res hauria estat possible.

· Què us ha aportat l’experiència

Conèixer gent interessant, veure des de dins com s’organitza un concert, fer un voluntariat en un festival consolidat, comprovar la dificultat de fer un treball on hi havien aspectes que no depenien de mi, veure que hi ha gent que no coneix gaire el món de les persones amb discapacitat…

· Què creieu que aporta la música per a les persones amb diversitat funcional?

He parlat amb diferents professionals de Mas Sauró i em comenten que la música els ajuda molt a relaxar-se quan es noten nerviosos i que sovint els pot reduir l’ansietat i evitar que tinguin una alteració de conducta. La majoria són joves i com a tots els joves els hi agrada escoltar música, la majoria tenen aparells per escoltar música. Durant el treball també he vist que hi ha centres que fan activitats de musicoteràpia i també els va molt bé.

· Emma, què és per tu la música, com la vincules al teu projecte acadèmic i laboral?

Per mi la música és diversió, és desconnectar, estar amb els amics, ballar… precisament vaig escollir el tema del meu treball de recerca sobre la música perquè els tutors ens van recomanar buscar un tema que ens motives, ja que és un treball molt important en la meva formació.

Moltes gràcies, Emma, Roger, Júlia, Judit i Daniel per la vostra iniciativa musical, màgica i solidària!