COMUNICAT FUNDACIÓ VELLA TERRA (GESTIÓ I MESURES EN RELACIÓ AL COVID-19)

A punt de completar la segona setmana de confinament per reduir l’impacte del Coronavirus, volem informar que l’equip de la Fundació Vella Terra:

• Seguim treballant per a garantir l’atenció directa de tots i cada un dels usuaris i usuàries dels serveis, tant assistencial com sanitària.
  • En el cas dels usuaris de centre de dia, s’han adaptat els plans d’atenció personalitzats.
  • Malgrat les dificultats, procurem proporcionar el material de protecció necessari davant el COVID-19 a empleats i usuaris.
  • Seguim l’aplicació dels protocols, procediments i instruccions dictats per les Administracions Públiques, que adaptem a la situació real i singularitat de cada servei.
  • Estem en permanent contacte i coordinació amb els Departament de Salut i Departament Treball, Afers Socials i Famílies, informant de la situació diàriament i compartint les necessitats per a la millor protecció de les persones grans més vulnerables.
  • El lloc de treball de totes les empleades i empleats està garantit, sense excepció, i mantenim la contractació de reforços per a cobrir les baixes que es presenten.
  • S’ha disposat un grup de professionals retinguts a casa perquè es puguin incorporar com a reforç en el cas de detectar un brot de positius de COVID-19 en un servei.
  • S’ha facilitat el tele-treball de professionals tècnics per a minimitzar les entrades i sortides als centres.
    S’ha promogut la conciliació per cura de nens o gent gran a casa.
  • S’ha creat una bossa de voluntaris per a activar-la en cas de necessitat extrema.
  • Hem establert zones d’intercanvi de mercaderies i hem congelat temporalment la prestació de serveis no essencials per a evitar l’entrada de proveïdors als centres.
  • S’han dissenyat plans de contingència específics per a cada servei, que es van adaptant segons evoluciona la situació.
    S’ha iniciat la desinfecció de centres amb empreses especialitzades. També s’han destinat zones d’aïllament per a ser utilitzades en cas necessari.
  • S’han adquirit i posat a disposició d’usuaris telèfons mòbils perquè puguin contactar amb els seus familiars mitjançant vídeo-trucades.
  • S’estan fent tallers de confecció de mascaretes protectores per part de residents, treballadors i voluntaris.
  • Hem creat protocols d’intervenció en persones en aïllament i quarantena: estimulació, orientació, mobilitzacions, etc.
  • S’ha elaborat una guia de gestió emocional, tant per a professionals com usuaris dels serveis.
  • Tots podem aportar en la lluita contra el virus. S’ha organitzat un concurs artístic per a fills i filles de professionals on busquem les millors imatges i missatges per animar i motivar els treballadors als centres.
  • Estem posant en marxa un servei d’assessorament psicològic per a professionals i familiars, via vídeo-conferència.

Moltes gràcies pel vostre suport i comprensió.

Equip de Fundació Vella Terrra