Activitats Intergeneracionals a Pare Batllori

Les activitats intergeneracionals formen part del dia a dia dels centres de Fundació Vella Terra. A cada una de les nostres residències s’impulsen activitats que obren la participació en l’entorn i posen en contacte generacions de joves i grans, fomentant la seva convivència. Si tenim en compte el punt de vista emocional, aquest tipus d’activitats ofereixen múltiples beneficis per la persona gran: des de l’estimulació de les capacitats cognitives a la millora dels símptomes de depressió o l’augment de l’autoestima. Pels nens i els joves, tenen també una repercussió molt positiva, millorant la seva empatia, les capacitats d’integració social i relació amb persones diferents, tot fomentant l’aprenentatge des de l’experiència.

Un exemple d’aquestes activitats intergeneracionals, ha estat la visita de l’Escola Poble Sec a la nostra Residència i Centre de Dia Pare Batllori. Pare Batllori, dins el seu programa d’activitats intergeneracionals, va començar l’any rebent a la residència als alumnes de 5è de Primària de l’escola, nens i nenes entre 9 i 10 anys que han compartit un matí amb les persones residents.

A Pare Batllori van poder visitar les instal·lacions, acompanyats de professionals, que els hi van explicar el funcionament d’una residència, les diferents ajudes tècniques de les quals disposen els residents, què és i què ofereix un centre de dia… Les activitats intergeneracionals, a més, sempre compten amb un espai d’intercanvi entre petits i grans on poden compartir converses, records… Dins de la dinàmica de grup que es va fer a Pare Batllori, les persones residents i els infants de l’Escola Poble Sec es van presentar els uns als altres, van parlar de les seves aficions, de la seva experiència a l’escola o a la residència, van participar en diversos jocs relacionats amb el llenguatge i van cantar plegats una cançó que coneixien uns i altres, independentment de la diferència generacional.